Encara que existeixen multitud de factors que poden condicionar el bon
funcionament d'una roda de bicicleta tot terreny, no hi ha dubte que
una peça important en el conjunt coberta-càmera-llanta és la vàlvula
acoblada a la cambra d'aire o la llanda de la nostra muntura.
La vàlvula és l'element que ens permet omplir d'aire la cambra de la
nostra coberta, o la coberta pròpiament dita en cas d'usar sistema
Tubeless. Els diferents fabricants ofereixen per a cada mesura de
coberta la mesura que correspon a la càmera que hem de muntar i els
diferents tipus de vàlvules més habituals en el món de la bicicleta. Al
nostre país els dos estàndards són les vàlvules tipus Presta o francesa i
les vàlvules tipus Schrader o d'automòbil.
Válvula Schrader es la més comuna i utilitzada en pràcticament tots els
pneumàtics de motocicletes i automòbils. Molts fabricants de
bicicletes opten per muntar aquest tipus de vàlvules en la seva gamma
baixa i mitja de productes, pel fet que la majoria de bombes de inflat
manuals vénen preparades per connectar aquest tipus de vàlvula, així
com el compressor d'aire de qualsevol benzinera. Són vàlvules
robustes i resistents, i adequades per a cobertes que no precisen
d'una gran pressió d'aire al seu interior. Encara que en l'actualitat,
la qualitat d'aquestes vàlvules és molt alta i són perfectament
vàlides per a tot tipus d'ús en Mountain Bike.
Válvula Presta es lleugerament més prima i llarga que la seva homòloga
Schrader, aquesta vàlvula és present en la majoria de models de gamma
alta de qualsevol fabricant. La seva construcció està formada per tres
principals components: cos, tija i casquet de la vàlvula. Igual que en
la Schrader, és la pressió d'aire dins la càmera la que manté la vàlvula
tancada, però a la Presta disposem d'un casquet roscat que ens permet
fixar el tancament de la vàlvula amb total seguretat. Aquestes
característiques converteixen a la vàlvula Presta en la millor opció per
contenir petites quantitats d'aire amb una elevada pressió.
Amb quina ens hem quedar de les dues?
Doncs dependrà en gran mesura del tipus de vàlvula que la nostra
bicicleta portava originalment. És una mica molest canviar a la vàlvula
Schrader quan la nostra llanda té l'orifici més petit, indicat per al
diàmetre de la vàlvula Presta. Haurem foradar la llanta, eliminar
qualsevol tipus de rebaves, etc ... I en el cas contrari, més del
mateix. Haurem de buscar un adaptador que ens permeti fixar la vàlvula
presta sense que aquesta quedi fluixa ni ballant en l'orifici de la
nostra llanda.
Però posats a donar una opinió, ens quedem amb la vàlvula Presta.
L'experiència ens diu que aquest tipus de vàlvules ens permet mantenir
la pressió de les nostres cobertes durant més temps sense necessitat
d'emplenar d'aire, a més de patir menys pèrdua de pressió gràcies a la
seva casquet de seguretat. En contra: necessitarem un adaptador per a la
nostra bomba de mà o peu. A favor: més durada de la pressió d'aire a la
cambra de la nostra coberta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario