jueves, 20 de diciembre de 2012

Presta vs. Schrader,... Quina vàlvula funciona millor per practicar Mountain Bike?

Encara que existeixen multitud de factors que poden condicionar el bon funcionament d'una roda de bicicleta tot terreny, no hi ha dubte que una peça important en el conjunt coberta-càmera-llanta és la vàlvula acoblada a la cambra d'aire o la llanda de la nostra muntura.

La vàlvula és l'element que ens permet omplir d'aire la cambra de la nostra coberta, o la coberta pròpiament dita en cas d'usar sistema Tubeless. Els diferents fabricants ofereixen per a cada mesura de coberta la mesura que correspon a la càmera que hem de muntar i els diferents tipus de vàlvules més habituals en el món de la bicicleta. Al nostre país els dos estàndards són les vàlvules tipus Presta o francesa i les vàlvules tipus Schrader o d'automòbil.

Válvula Schrader es la més comuna i utilitzada en pràcticament tots els pneumàtics de motocicletes i automòbils. Molts fabricants de bicicletes opten per muntar aquest tipus de vàlvules en la seva gamma baixa i mitja de productes, pel fet que la majoria de bombes de inflat manuals vénen preparades per connectar aquest tipus de vàlvula, així com el compressor d'aire de qualsevol benzinera. Són vàlvules robustes i resistents, i adequades per a cobertes que no precisen d'una gran pressió d'aire al seu interior. Encara que en l'actualitat, la qualitat d'aquestes vàlvules és molt alta i són perfectament vàlides per a tot tipus d'ús en Mountain Bike.

Válvula Presta es lleugerament més prima i llarga que la seva homòloga Schrader, aquesta vàlvula és present en la majoria de models de gamma alta de qualsevol fabricant. La seva construcció està formada per tres principals components: cos, tija i casquet de la vàlvula. Igual que en la Schrader, és la pressió d'aire dins la càmera la que manté la vàlvula tancada, però a la Presta disposem d'un casquet roscat que ens permet fixar el tancament de la vàlvula amb total seguretat. Aquestes característiques converteixen a la vàlvula Presta en la millor opció per contenir petites quantitats d'aire amb una elevada pressió.

Amb quina ens hem quedar de les dues?

Doncs dependrà en gran mesura del tipus de vàlvula que la nostra bicicleta portava originalment. És una mica molest canviar a la vàlvula Schrader quan la nostra llanda té l'orifici més petit, indicat per al diàmetre de la vàlvula Presta. Haurem foradar la llanta, eliminar qualsevol tipus de rebaves, etc ... I en el cas contrari, més del mateix. Haurem de buscar un adaptador que ens permeti fixar la vàlvula presta sense que aquesta quedi fluixa ni ballant en l'orifici de la nostra llanda.

Però posats a donar una opinió, ens quedem amb la vàlvula Presta. L'experiència ens diu que aquest tipus de vàlvules ens permet mantenir la pressió de les nostres cobertes durant més temps sense necessitat d'emplenar d'aire, a més de patir menys pèrdua de pressió gràcies a la seva casquet de seguretat. En contra: necessitarem un adaptador per a la nostra bomba de mà o peu. A favor: més durada de la pressió d'aire a la cambra de la nostra coberta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario