Entre els sistemes de cobertes per btt podem destacar les dues principals dels quals comentarem les seves virtuts i defectes més destacables, serien les cobertes tubeless i les cobertes amb càmeres.
Sistema amb càmeres
Punts a destacar:
Aquest sistema és el més utilitzat des de fa anys en el món del ciclisme.
És de senzill muntatge.
Hi ha dos models: cobertes amb aro rígid i plegables.
Les de cèrcol rígid pel seu menor cost de fabricació són més econòmiques, però alhora més pesades pel fet que el cèrcol es fabrica en metall, en l'actualitat cada vegada menys utilitzades.
Les plegables o de cèrcol de kevlar, són les mateixes cobertes però el cèrcol està fabricat en kevlar un material flexible però alhora molt forta, es pot plegar ocupant menys espai i sent més lleugeres.
El sistema es compon de quatre parts principals:
-Coberta
-Fons de llanta
-Roda estàndard
-Cambra
El muntatge és senzill.
-S 'introdueix el fons de llanda en el cèrcol de la roda tapant els forats dels radis interiors perquè cap rebava pugui danyar la càmera.
-Introduïm bé a mà o ajudant-nos d'desmuntables un dels flancs de la coberta en el cèrcol.
-Inflem lleugerament la càmera abans introduir-la en l'interior de la coberta i procedim a introduir-la, passem la vàlvula pel forat del cèrcol de la roda.
-Amb compte de no pessigar la càmera introduïm el segon flanc tancant el conjunt.
El truc: Una aportació d'ajuda és si es munta a taller, domicili, etc ... untar amb aigua i sabó o algun líquid especial (Schwalbe Easy fit) els flancs de la coberta perquè en inflar la coberta es col.loqui bé al seu lloc fàcilment.
Sistema tubeless
Aquest sistema destaca principalment perquè no utilitza càmeres i s'acompanya d'un líquid segellant que evita la majoria de punxades.
Es pot utilitzar amb nivells de pressió inferiors per obtenir un extra d'adherència sense risc de patir punxades o talls a les cambres produïts per pessics del conjunt coberta / roda.
Dins de les cobertes tubeless trobem les UST, sistema tubeless que muntant un conjunt de rodes i cobertes amb aquest sistema no cal muntar el líquid segellant perquè no perdi aire pels flancs. L'únic benefici que obtindrem és evitar les punxades, cosa que no està malament.
El sistema es compon de tres parts principals:
-Coberta tubeless
-Roda tubeless
-Vàlvula tubeless
Les cobertes tubeless són més pesades que les cobertes per càmera.
Quan la punxada és molt gran i no segella amb el líquid s'ha de muntar internament un pegat tubeless per segellar la fissura.
El problema de vegades és inflar la coberta amb una bomba de mà ja que pot costar una mica que s'ajustin els flancs. Facilita el treball inflar amb una bomba de taller o compressor.
Molts usuaris opten per muntar UST sense líquid perquè pesi menys el conjunt.
Amb una càmera en cas de punxada podrem seguir rodant, reparant més tard definitivament a casa o taller.
El muntatge és una mica més complex.
-Es posa la vàlvula al orifici del cercle de la roda i es col.loca la rosca d'estrenyi (segons que marques munten juntes entre rosca i llanda).
-S 'introdueix un flanc
-S 'introdueix el segon però es deixa una obertura per introduir el líquid segellant, en el cas de tenir vàlvules amb obús desmuntable no cal aquesta operació ja que introduirem el líquid per la vàlvula.
-Tanquem el conjunt i procedim a l'inflat de la roda que si no és una coberta UST pot costar una mica que segelli totalment els francs.
-Per aconseguir farem rodar la roda perquè es distribueixi bé el líquid i taponi aquestes petites irregularitats dels flancs.
El truc: Un consell seria untar amb aigua i sabó o algun líquid especial (Schwalbe Easy fit) els flancs de la coberta perquè en inflar la coberta es col.loqui bé al seu lloc fàcilment i costi menys el inflat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario